Opravy motocyklů - České výroby

Zde máte k nahlédnutí vše co dokážeme opravit:

Babetta byl moped vyráběný v Československu v jiných zemích obvykle označován pod názvem Jawa.

Babetta byla původně koncipována jako odlehčený moped podobně jako moped Solex, který byl populární v 60. letech  20.století. První Babetty se objevily v roce 1970 s velkými, 23palcovými koly, ale ty byly brzy přeměněny na menší 16palcové. Babetta byla význačná svým elektronickým zapalováním, prvním elektronickým bezdotykovým zapalováním, které bylo použito na mopedu. Původní Babetta 228 byla předělána na nový model 207 v roce 1975. V roce 1983 byl původní model nahrazen novým modelem 210, který měl nový motor a dvourychlostní  pčevodovku, která získala špatnou reputaci pro svou nespolehlivost. Tato nespolehlivost ovšem byla v krátké době odstraněná a Babetta měla otevřenou cestu do světa. Poté následoval model 215, který zevnějšku vypadal jako typ 210, ale měl opět pouze jednostupňovou převodovku. Pak následoval poslední, v pořadí pátý typ, s číslem 225. Ta doznala opět oproti předchozímu typu značných změn. Byla vybavena opět dvoustupňovou převodovkou známou z typu 210. Ale hlavní změna byla ta, že Babetta 225 byla vybavena klasickými stupačkami oproti šlapadlům známým z klasických Babett a startování se provádělo pomocí nožní startovací páky.

Image and video hosting by TinyPic

Parametry motoru Jawy 210

Druh dvojdobý, zážehový, jednoválcový
Poloha válce vodorovná
Průměr válce (mm) 39
Zdvih (mm) 41
Objem válce (cm3) 49
Stupeň komprese 9.2
Typ karburátoru Jikov 2912 DC
Max. výkon (kW) 1.75
Při otáčkách 5000
Max. točivý moment (N.m) 4
při otáčkách 4250
Palivo Benzín (min. o.č. 90)
Mazání Olej M2T 1:33 - 1:50
Čistič vzduchu Kovové pletivo
Chlazení Vzduchem

 

Simson: Trochu historie a další moto co opravujeme.

  • 1896 - Firma začala vyrábět první jízdní kola a Simson se brzy stal největším výrobcem jízdních kol v německu.
  • 1907 - Výroba prvních automobilů s kapalinou chlazenými čtyřtakty, např. Simson - Supra.
  • 1936 - Po sloučeni s podnikem Berliner Suhler Waffen und Fahrzeugwerke, začali vyrábět motorizovaná kola Simson.Model BSW98 měl motor o obsahu 98 cm³ od firmy Sachs s výkonem 2 koně a ruční 2stupňovou převodovkou.Potom firma vyráběla jen zbraně.
  • po válce - začaly se vyrábět zbraně pro myslivce, kočárky a jízdní kola
  • 1947 - Firma byla začleněna do ruské skupiny SAG Awtowelo – státní akciová motocyklová společnost a přejmenovala se na AWO, začaly se vyrábět čtyřtaktní motocykly s obsahem 250 cm³ a pak s obsahem 425 cm³.
  • 1950 - Vyjel 1000 motocykl AWO, měl obsah 425 cm³ a byl mimořádně oblíbený.
  • 1952 - Firma byla svěřena do rukou NDR a přejmenovala se zpět na Simson.
  • 1955 - Vyjely ze závodu první poválečně mopedy, např. SR1 který měl motor vyvinutý firmou MZ a dokončený firmou Sömmerda.
  • 1961 - SR1 byl velmi oblíbený a motocyklů AWO/Simson 425 se dosud prodalo přes 210000 ks.Vznikl SR2 a předchůdce slavné vlaštovky KR50.
  • 1964 - Se začala vyrábět legendární Schwalbe ( vlaštovka ). Byl to motocykl s dvojsedlem, s dobrým jízdním komfortem a jeho motor se vyráběl v mnoha variantách - 3 nebo 4 rychlostní, 2 nebo 4 koňový, dmychadlový nebo vzduchový chladič atd. Pak přišla další ptačí série - Spatz (Vrabec), Star (Špaček), Sperber (Krahujec) a Habicht (Jestřáb).
  • 1970 - byl vyráběn Simson Mofa ale nebyl o něj zájem a tak byla v roce 1972 výroba zastavena.
  • 1974 - Přichází nová doba - na Lipském veletrhu byl představen sportovní lehký motocykl S50.Po této mašině byla taková poptávka že ani nemohla být plně pokryta.
  • 1980 - Se začal vyrábět S51. Jeho nový vlaštovčí motor byl úsporný a silný, jako jeho předchůdci.Později firma Simson začala vyrábět invalidní vozík DUO4/1
  • 1982 - Po pěti Electronicích jsme se dočkali verze Enduro (S51 E)
  • 1983 - Začala se vyrábět verze S70 C s motorem o obsahu 70 cm³, ta později také dostala provedení Enduro
  • 1986 - 22 let starý motor Schwalbe (vlaštovka) byl zmodernizován a začali se vyrábět skútry SR50 a SR80. Později se S51 dočkala 12 V rozvodu a jiné elektroniky.Krátce před zánikem NDR, 4000 pracovníků firmy ročně vyrábělo 200 000 motocyklů Simson.
  • 1990 - Všichni kdo si před tím kupavali Simsony si začali kupovat auta a nebo nějaké japonské stroje, proto byla firma Motocykly a zbraně Suhl k 31.12.1991 zavřena. Do té doby bylo v Suhlu vyrobeno kolem 6 milionů motocyklů.
  • 1992 - Byl založen Suhler Fahrzeugwerk GmbH (Suhelský motocyklový závod s.r.o.) a začal se vněm vyrábět Simson S53 a koloběžky.
  • 1996 - Motocykly opět dostávají ptačí názvy.

Image and video hosting by TinyPic